CUKIER RÓŻANY

W tym roku bardzo spodobały mi się różne pomysły na wykorzystanie jadalnych kwiatów. Jest ich naprawdę mnóstwo, ale większość ludzi nawet nie zdaje sobie z tego sprawy. Tak też było ze mną, do czasu kiedy na blogach, które odwiedzam pojawiło się sporo przepisów, inspiracji. Wtedy do mnie dotarło, że kwiaty są nie tylko po to żeby ładnie wyglądały, można ja całkiem przyjemnie wykorzystać do celów kulinarnych.

9deef-img_6586

Najbardziej upatrzyłam sobie zrobienie konfitury z płatków dzikiej róży. Po długich poszukiwaniach znalazłam bezpański krzaczek, który pod osłoną nocy kompletnie ogołociłam. Ach! Nawet nie wiecie jaka byłam szczęśliwa. Prawie pół rowerowego kosza. Myślałam, że to dużo.

Szybko niestety się przekonałam, że wcale nie. Jeszcze sporo brakowało, żeby zrobić z nich choć jeden słoiczek wymarzonej konfitury. Zastanawiałam się co z nimi zrobić. Szkoda by było, żeby się zmarnowały, a niestety szybko tracą świeżość. Zainspirowana internetowymi poszukiwaniami postanowiłam zrobić cukier różany. W końcu w mojej kuchni cukier to podstawa! 😉

Tak więc przyszykowałam:

– 1 kg cukru kryształ

– 4 garści płatków róż

Najpierw oczyściłam płatki. Trzeba poodcinać białe końcówki inaczej może zgorzknieć (nigdy bym na to nie wpadła, internet to potęga! 😀 ) O matko! Mozolne i mało przyjemne zajęcie, no ale trzeba się poświęcić jak się chce mieć coś dobrego. Następny krok można zrobić na dwa sposoby. Utrzeć płatki moździerzem albo zmielić blenderem. Najpierw chciałam spróbować swoich sił, ale mi to nie szło a blender poradził sobie z tym dość szybko.

Tak przygotowane płatki wsypujemy do cukru i rozcieramy razem w rękach, aż się wszystko połączy. Powiem szczerze, że kolor i aromat, który uzyskuje cukier jest wart każdego zachodu 🙂 Żeby można było go schować do słoiczka trzeba go najpierw wysuszyć. Rozkładamy na talerzyk, przykrywamy szmatką i odstawiamy na noc. Na drugi dzień powinien być gotowy. I tyle! Ot cała filozofia. Proste prawda? 😉

Notka bierze udział w akcji:

Kwiatożercy 2013

Skomentuj

