GRZYBOWY FARSZ DO USZEK

Najbardziej grzybowy jaki tylko może być. 90% pysznych grzybów. Reszta to cebulka i przyprawy. Idealnie komponuje się barszczem.

bd832-img_3651

Potrzeba:

– duży słój suszonych grzybów (najlepiej samemu suszyć w sezonie, bo wychodzi duuużo taniej)

u mnie w tej chwili podgrzybki

– dwie cebule

– sól, pieprz, sos sojowy do smaku

e71f5-img_3645

Grzyby zalewamy wodą. Można je moczyć, ale to bez znaczenia bo i tak trzeba je ugotować do miękkości i odcedzić (nie wylewajcie wody po nich, może się przydać na przykład do zupy, chociażby zamrozić na później). Pozostawić do wystygnięcia. W tym czasie pokroić cebulkę w piórka i zeszklić na masełku. I grzyby i cebulę małymi partiami mieliłam w blenderze (bo moja maszynka odmówiła posłuszeństwa…), nie za mocno, żeby papka nie wyszła. Całość doprawić solą, świeżo zmielonym pieprzem i sosem sojowym (moja mama dodawała maggi, ale że ja unikam to zastępuję ją). Gotowy farsz! Nic więcej. Proste prawda 🙂 A uwierzcie, że smakuje najlepiej 😉 Z podanych proporcji wyszło mi około 40 – 45 uszek.

389e0-img_3647

Dla zabawy do jednego uszka wsadziłam z nadzieniem śliwkę suszoną. Kto na nią trafi będzie miał szczęście! A co, niech będzie wesoło 🙂

df85f-img_3648

Uszka sklejam podobnie jak pierogi. Nie jestem w tym zbyt dobra więc nie robię jakichś ozdobnych zawijasków. Pod koniec tylko składam je na pół i sklejam rożki.

Skomentuj

