PROSTE BUŁECZKI

Dzisiaj do kolacji upiekłam bułeczki. Mogłabym przygotować je np wczoraj ale wiadomo, że na świeżo najlepiej smakują. Takie cieplutkie, kruchutkie… Przepis jest chyba najprostszy z możliwych. Znalazłam go kiedyś chyba na youtube, na kanale Kotlet Tv i od tego czasu często gości w moim domu.

936e1-img_3348

 

A więc potrzebujemy:

-350g mąki pszennej

-50dag masła

-1 jajko

-10dag drożdży świeżych

-200ml mleka

-łyżeczka soli

461c3-img_3349

Wszystko mieszamy razem tylko drożdże najpierw rozpuszczamy w mleku, i dodajemy do reszty. Ciasto wyrabiamy ręcznie ( ja początek zarabiam w mikserze). Przekładamy ciasto do miseczki, przykrywamy ściereczka i odkładamy w ciepłe miejsce na godzinę. Przez ten czas wyrośnie.
Po tym czasie wyciągamy ciasto i formujemy sześć małych kulek. Układamy je na blasze i wkładamy do nagrzanego do 170°C. Pieczemy prze około 20 minut. Musicie sami to kontrolować bo każdy piekarnik piecze inaczej, mój na przykład, przypala o czym już nie raz pisałam 😛 GOTOWE! Z masełkiem, do śniadania, do kolacji idealne to wszystkiego.

Skomentuj

