ŚWIĄTECZNA NALEWKA POMARAŃCZOWO – KAWOWA

Na początku zaznaczam, że to nie mój przepis! Mam go z pierwszego numeru Kukbuka (uwielbiam!). Dopiero w tym roku się za nią zabrałam. Lepiej późno niż wcale 😉 Na facebook’u było spore zainteresowanie jak wkleiłam zdjęcie. W tej chwili są ostatnie chwile, żeby ją przygotować. Jak pisze Kukbuk: „Niecierpliwi – 14 dni (jest dobrze), cierpliwi – 28 (jest lepiej!)”

79495-img_3341

Tak więc potrzebujemy:

– około 10 małych pomarańczy

– garść ziaren kawy

– 1 kg cukru

– 1 litr wody

– 1 litr spirytusu

– wielki słój w którym zmieszczą się pomarańcze i zalewa

Ja oczywiście dorzuciłam coś od siebie:

– dużą laskę cynamonu

– goździki

– trzy gwiazdki anyżu

(podkręci to trochę smak nalewki w aromat korzenny, taki świąteczny… 😉 )

66686-img_3343

Myjemy, albo nawet parzymy pomarańcze gorącą wodą. Małym nożykiem nacinamy dość głęboko i gęsto każdy owoc. W powstałe otworzy wciskamy mocno ziarna kawy. Troszkę trzeba się posiłować, ale czego się nie robi dla smaku… 🙂 Do części pomarańczy wbiłam goździki. Szykujemy zalewę. W przegotowanej wodzie rozpuszczamy cukier, studzimy, wlewamy spirytus. Pomarańcze wciskamy ciasno do słoja, wrzucamy cynamon, trochę goździków, kawy i anyż. Zalewamy całość przygotowaną mieszanką. Uzbrajamy się w cierpliwość i obiecujemy sobie nie otwierać aż do świąt!! 😉

No to ruszajcie do sklepów bo czasu niewiele! Chwalcie się swoimi słojami! Czekam na fanpage’u! 😉

Skomentuj

