WYTRAWNE MUFFINY Z SOSEM MUSZTARDOWO – ROKITNIKOWYM

Ostatni przepis na konkurs. Tym razem dżem Łowicz 100% Rokitnik. Według mnie najsmaczniejszy. Lekko kwaskowy, o pięknym kolorze. Idealnie nadaje się do potraw słodkich jak i wytrawnych.

img_8780-3

Przepis który przygotowałam dla Was składa się z dwóch elementów. Oba smakują pysznie razem ale również osobno. Muffiny z boczkiem, cebulką i żółtym serem robiłam nie raz. Najlepsze podane na gorąco, prosto z pieca. Sos natomiast w smaku genialny. Nie raz użyję go w innych daniach, to pewne 🙂

img_8783

Na ciasto potrzebujemy:

  • 2 jajka
  • 2-3 łyżki oleju
  • 1 i 1/3 szklanki mleka
  • 2 szklanki mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia

img_8782-2

Dodatki do ciasta:

  • 200g boczku (tak, uwielbiam boczek, mam ostatnio na niego fazę 😛 )
  • 1 duża cebula
  • 100g sera żółtego
  • 2 ząbki czosnku
  • 5 łyżeczek suszonego tymianku
  • 1 łyżeczka soli (najlepiej dostosować do własnego smaku)

img_8792

Boczek kroimy w kostkę, ja wolę większą, cebulę w piórka a ser trzemy na grubym oczku tarki. W misce najpierw roztrzepujemy mokre składniki: jajka, mleko i olej. Dosypujemy mąkę z proszkiem do pieczenia. Mieszamy do powstania gęstszej, gładkiej masy. Do gotowego ciasta wrzucamy przygotowane wcześniej dodatki, przyprawy oraz wgniatamy czosnek. Szpatułką łączymy całość. Piekarnik nagrzewamy do 180°C.

img_8788

Teraz mamy dwie opcje. Albo wypiekamy je w blaszce na tradycyjne babeczki albo w takiej jak ja, czyli na jumbo muffiny. Lubię te wersje wytrawne w większej formie bo przypominają mi bułkę. Blacha której ja używam jest z firmy Wilton i była zakupiona w sklepie AleDobre.pl, który z resztą serdecznie polecam 🙂

Ciasta wystarcza na 5 jumbo muffinów i one pieką się około 50 minut. Nakładam je do papilotek tulipanów, po dwie solidne porcje (łyżka do lodów). Mniejszych właściwie nigdy nie liczyłam ale powinno wyjść 10 – 12 babeczek, a czas pieczenia około 15 – 18 minut. Na 3 minuty przed zakończeniem pieczenia dodaję troszkę sera na górę.

img_8790

So sosu potrzebujemy:

  • 3 łyżki dżemu Łowicz 100% Rokitnik
  • 1 łyżka musztardy zwykłej
  • 1 łyżka oliwy

img_8786

Oczywiście wystarczy wszytko wymieszać i gotowe! Zaufajcie mi, to jest pyszne. Same muffiny są troszkę suche, ale z sosem… Mmm… Śniadanie idealne i mocno sycące. Nawet poza domem 😉

img_8794

Przepis bierze udział w konkursie!


Prozdrowotne dżemy Łowicz na śniadanie – poznaj dobroczynną moc natury taką, że Łooo!

6 thoughts on “WYTRAWNE MUFFINY Z SOSEM MUSZTARDOWO – ROKITNIKOWYM

    1. Dziękuję! Wiadomoka! U mnie oba się pchają pod obiektyw, ale małpy szybko uciekają jak chcę zrobić zdjęcie, więc choć raz udało mi się złapać 😀 Musiało pójść na bloga 😀

      Lubię to

Skomentuj

