MIĘTOWY SERNIK NA CZEKOLADOWYM SPODZIE Z WAFELKÓW

Skoro Miętowy Garnuszek to i mięta kiedyś pojawić się musiała. Nadarzyła się okazja upieczenia czegoś z wafelkami Lusette na kolejny konkurs Durszlakowy. Przypomniało mi się dzieciństwo i ulubione połączenie: czekolada i mięta… To jest to!

img_8811

Do spodu potrzebujemy:

Do masy serowej:

  • 600g sera co najmniej dwa razy mielonego
  • 2/3 szklanki cukru
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 2 duże jajka
  • 60ml kwaśnej śmietany 18%
  • łyżeczka esencji waniliowej
  • 3 łyżeczki mocnego olejku miętowego (ja użyłam takiego do nalewek)
  • 3-4 gałązki świeżej melisy
  • 1 łyżeczka skórki z cytryny

OPCJONALNIE:

  • barwnik spożywczy zielony
  • czekolada minimum 70% do wykonania ozdób

img_8817

Najpierw kruszymy wafelki do blendera i rozdrabniamy, nie zupełnie, ale musi powstać klejąca masa. Dzięki pysznemu wnętrzu nie trzeba dodawać nic więcej a roztapiająca się czekolada połączy całość w idealny spód do ciasta!

Ja użyłam tortownicy o średnicy 19cm. Na dół wycięłam pasujące kółko z pergaminu, a boki obłożyłam z kolei paskami. Na spód wyłożyłam powstałe ciasto, rozłożyłam równomiernie i delikatnie przycisnęłam.

img_8816

Kolejnym etapem jest przygotowanie masy serowej. Na początek do blendera wlewamy śmietanę, dodajemy melisę, esencję waniliową, olejek miętowy i skórkę z cytryny. Wszystko razem miksujemy. Następnie do misy miksera wrzucamy ser i cukier. Zaczynamy mieszać na średnich obrotach. Potem po kolei dodajemy mąkę, jajka i śmietanę z dodatkami. Zbieramy z brzegów i dna szpatułką całą masę dokładnie, żeby wszystko dobrze się połączyło. Nie można tej masy za mocno ubijać bo sernik najzwyczajniej „wybuchnie” przy pieczeniu. Wiem, sprawdziłam 😛

img_8819

Wylewamy sernik na spód z wafelków. Stukamy parę razy blachą i blat żeby wyrównać powierzchnię. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 170°C góra i dół. Pieczemy 15 minut a następnie obniżamy temperaturę do 120°C. Trzymamy w piecu 60 – 70 minut. Po tym czasie sernik powinien mieć sztywne boki lecz przy poruszeniu środek powinien się delikatnie trząść. Nie bójcie się, on już jest gotowy 🙂

Sernik pozostawiamy na chwilkę w wyłączonym piekarniku. Następnie uchylamy drzwiczki i znowu pozostawiamy na jakiś czas. Po zupełnym wystudzeniu ciasto musi trafić do lodówki na parę godzin, najlepiej na noc.

img_8820

Przed podaniem możemy pobawić się w udekorowanie ciasta. Ja stopiłam dobrej jakości czekoladę w kąpieli wodnej, przelałam ją do rożka z pergaminu i wycisnęłam na folię wzorki. Pozostawiłam je na chwilę w lodówce żeby stężały i łatwiej było je odłączyć od folii. Efektowne i proste 🙂

img_8815

Przepis wygrał nagrodę drugiego stopnia w konkursie:


Odkryj swoją słodką przyjemność z wafelkami Lusette

4 thoughts on “MIĘTOWY SERNIK NA CZEKOLADOWYM SPODZIE Z WAFELKÓW

Skomentuj

