ZDROWA, DOMOWA „VEGETA”

Ogólnie wiadomo, że przyprawy tego typu nie są zdrowe. Niestety często przez zawartość glutaminianu podkręcają one smak potrawom w taki sposób, że bez nich to nie smakuje tak samo… Można jednak sobie z tym poradzić. Przygotować sobie w domu własną mieszankę przypraw. Zdrową i przepyszną!

img_8912

Potrzebujemy:

  • 4 marchewki
  • 3 pietruszki
  • cebula
  • pęczek zielonej cebulki
  • mały por
  • kawałek selera
  • 3 ząbki czosnku
  • pęczek natki pietruszki
  • pęczek lubczyku (ja użyłam paczki suszonego, niestety nie znalazłam innego)
  • 2 łyżeczki soli
  • 2 łyżeczki kurkumy

img_8913

Zainspirowałam się przepisem Lawendowego Domu 🙂

Wszystkie warzywa pokroić bardzo drobno. Można użyć tarki. Rozkładamy je na blaszce z pergaminem. Suszymy w piekarniku nagrzanym do 80°C przez około 6 godzin. Pod koniec dokładamy posiekane zioła. Całość miksujemy małymi partiami z dodatkiem soli i kurkumy. Proste prawda?

2 thoughts on “ZDROWA, DOMOWA „VEGETA”

  1. Widziałam już przepisy na domową kostkę bulionową w formie pasty lub płynu, ale suszona „vegeta” to dla mnie nowość. Jest wprawdzie dość czasochłonna w przygotowaniu, ale czego się nie robi dla zdrowia : ) Co do szkodliwości sklepowych przypraw… Kiedyś moja znajoma pochwaliła się, że nie stosuje już soli, tylko zastępuje ją właśnie mieszanką a’la vegeta. Niestety, taka przyprawa jest bardziej szkodliwa niż zwykła sól, wystarczy przeczytać skład na opakowaniu. Znacznie lepiej korzystać z naturalnych ziół albo poświęcić kilka godzin na ususzenie warzyw. Dzięki za przepis!

    Polubienie

    1. Cieszę się bardzo! Dziękuję za miłe słowa 🙂 Sklepowe już od dawna są dla mnie złem totalnym, hehe. Ale wiadomo, kto co lubi 🙂 Ta domowa jest super alternatywą. Skondensowany smak warzyw. Zapraszam również na inne moje przepisy! Pozdrawiam!

      Polubienie

Skomentuj

