CHRZANOWY CHŁODNIK BEZ GOTOWANIA

Na upalne dni najlepsze są zimne obiady. Jeszcze lepiej kiedy nie trzeba ich gotować!

POTRZEBUJEMY:

  • 1kg kefiru
  • 100g chrzanu tartego KRAKUS
  • 200ml wody z ogórków konserwowych KRAKUS
  • 6 średnich ogórków konserwowych KRAKUS
  • koperek
  • jajko ugotowane na twardo

Ostatnio otrzymana paczka od Krakusa zainspirowała mnie do zrobienia chłodnika (nawet nie jednego!). Znalazłam w niej praktycznie wszystko czego potrzebowałam. Nigdy jeszcze nie jadłam takiej zupy poza standardowym chłodnikiem litewskim. Postanowiłam zatem spróbować.

Cały przepis wymaga minimum nakładu pracy. Kefir wlewamy do garnuszka. Dodajemy wodę z ogórków i chrzan (jego ilość uzależnijcie od tego jak ostro lubicie jeść). Ogórki trzemy na tarce, na dużym oczku. Koperek siekamy. Ja dodałam go taką solidną garść. Dodajemy te składniki do zupy. Całość mieszamy.

Najlepiej jeszcze odstawić chłodnik do lodówki na około 30 minut żeby całość nabrała mocy. W tym czasie można ugotować jajko na twardo. I to tyle. Tak niewiele a mamy pyszny obiad gotowy! Smacznego!

Skomentuj

