DRUGIE ŻYCIE: CZERWONA LEMONIADA Z RESZTEK

Został Wam kompot z obiadu? Leżą w lodówce owoce których już nie zjecie? Daj im DRUGIE ŻYCIE i zrób z nich przepyszną lemoniadę na upalne dni!

 

Wykorzystałam:

RESZTKI:

  • niecały litr kompotu z truskawek i borówek
  • niecała ćwiartka arbuza

POZA TYM:

  • sok z połowy cytryny
  • gałązka świeżej mięty ogrodowej
  • świeże owoce do dekoracji

Zdarza się, że w lodówce leży resztka owoców, takich jak arbuz, które po paru dniach nie zachęcają już do spożycia ich na surowo. W takich chwilach z pomocą przychodzi mi wyciskarka wolnoobrotowa.

Czemu taka? W sumie, to w czasie kiedy ją kupowałam, wydawała mi się najlepszą opcją. Nie będę tutaj opowiadała i przekonywała Was do tego, że jest lepsza od sokowirówki. Nie znam się na tym. Pomimo tego, że wtedy były mocno promowane jako opcja zdrowsza i ekonomiczniejsza, to wiem, że teraz sokowirówki mają równie dobrą reklamę. Mi osobiście wyciskarka bardziej przypadła do gustu a sok przez nią wyciśnięty lepiej mi smakuje. Szczególnie jej cicha praca jest dla mnie ogromną zaletą.

Wracając do przepisu. Wyciskamy sok z resztek arbuza. Łączymy go z pozostałym po obiedzie kompotem. Dodajemy do naszej lemoniady gałązkę mięty i odstawiamy do lodówki na 30 minut, żeby mogła oddać swój smak. Po tym czasie lemoniada jest gotowa. Wystarczy nalać do szklanek, dodać lód i świeże owoce, i nikt nie będzie marudził, że każe się mu znowu kompot pić. Uwierzcie!

 

6 thoughts on “DRUGIE ŻYCIE: CZERWONA LEMONIADA Z RESZTEK

  1. Zamiast kompotu dodałam lekko gazowaną cisowiankę. Też nie lubię marnować jedzenia więc dość często robię lemoniadę. dzieci ją uwielbiają.

    Lubię to

Skomentuj

